fredag 10. februar 2012

NY FREDAG!

Startet idag med et nytt"prosjekt". Som foreløpig også ser ut til å bli bra.

Satte i gang på morran med å lytte til endel nye "tracks" på UKF, altså en av de beste dubstep promotion sidene på youtube, der det var mye ny snadder. Fikk endel gode tanker, og satte dermed i gang, jeg fyrte opp MASSIVE, pluginen jeg bruker til å lage harde basslines. Jeg satte med engang fokus på å lære meg å lage en såkalt "reesebass" og for å forklare hva det er, så kan jeg si at det ligger litt i navnet. Det er en crispy dyyp modulation bass, som ikke er fullt så intens som "SKRILLX"-signaturbass, men dypere og mer voldelig.

Jeg ble relativt godt fornøyd med den nye "Bass"-sounden, og fikk lagd noen fete beats, med en relativt punchy kick og snare. Kan minne noe om en typisk drum and bass -line noen plasser. men det er jo det som er fett, nye måter å gjøre ting på!

Jeg er ikke keen på å legge ut en preview enda, da Fahil klager hver gang, så skal få gjort låten litt mer komplett før dere får høre.

For et lite innblikk i hva jeg er i ferd med å produsere så kan dere gjerne lytte til denne remixen, som Teknian har produsert:
http://www.youtube.com/watch?v=3VKrqwOrMOc


Gleder meg til å fortsette utover neste uke, og det kommer da en preview i løpet av uken!
Stay tuned


Kristoffer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar